lördag 5 februari 2011

Trött eller inte..kom o träna oavsett!

Fas 1: Teknik på TGU (turkish get up) det krångligaste sättet att få en kettlebell ovanför huvudet, dock en fantastisk helkroppsövning!!
   

Fas 2: Death by sprints, det finns en uppsjö olika "death by"... de betyder att man låter klockan gå och varje minut gör lika många repetitioner som minuter. Alltså första minuten 1 sprint, andra 2 sprinter tills man inte orkar / hinner göra klart dem innan minuten är slut. Vi springer på kortsidan och börjar på 4 sprinter.


PS. Håll koll på Jonas, han var bäst sist med 19 stycken om jag minns rätt.

4 kommentarer:

  1. Turkish Get ups!!! Den vill jag ju lära mig. Synd att man inte är morgonpiggare eller såg upplägget innan :(

    SvaraRadera
  2. Älskar lördagspasset!
    Idag satte jag mina första double unders, NAJS!!! Turkish GetUps va också kul!

    SvaraRadera
  3. Skal kjøpa mej ny vekkeklokka! Kanskje jag da hinner med til lørdagspassen.

    SvaraRadera
  4. Superbra uppvärmning. Mycket bra upplägg på hela passet. Även tack för bra musik! Men, sprints asså...lika vidrigt som alltid. ;)
    @ Kikkan: Grattis! ...och snart sätter du dina pull ups också!
    @ Daniel: Blivit lat?(Hoppas det är den Daniel jag tror att det är!)

    SvaraRadera