onsdag 8 december 2010

Onsdag, OHSQ 5-5-5-3-3-3-1-1-1

Idag så blir det ett rejält test av bålstabiliteten samt er rörlighet i axlelpartiet mm. :-)

OBS 1!! CrossFit pass som vanligt på lördag för kännedom!! 
OBS 2!! Info om terminsavslutningen uppdaterad!! :-)

WOD: 
Fas 1: OHSQ 5-5-5-3-3-3-1-1-1

Ni skall göra overheadsquats med en vikt som ni kan göra 5 reps på, därefter gör ni ytterligare 2x5 reps innan ni ökar vikten något och gör 3 reps.. (3x3ggr totalt) sen avlutar vi med ytterligare vikt och gör 3st 1:or.

Fas 2: Utgick eftersom att ibland så är ett tungt teknikpass utan massa svett alldeles tillräckligt. Så som ni kämpade på idag så fanns det ingen som helst anledning att slänga in en Fas 2. 


Svårt att fota i exakt rätt ögonblick dvs när personen befinner sig i fullt djup. Bilderna ljuger lite, alla var duktiga och körde full ROM.


Som avslutning på passet så blev det dagens test,  jag plockade fram mina "Rock rings" och utlovade mat på McDonalds till den/de som klarade att göra en pullup i endast två fingrar per hand och utan att hjälpa till o greppa med tummen på baksidan.. Efter en kort stund stod jag där med tappad haka, inte en utan två personer Tessi och Daniel klarade av detta! McDonalds värdecehck finns att inkassera vid nästa träningspass :-) Hatten av för er!!

8 kommentarer:

  1. Låter grymt! Vet att Joel bävar inför OHSQ muahaha :)

    Instruktörerna: vore jättebra om vi kunde få reda på tiderna den 18:e, behöver planera den dagen, födelsedagsfirande.. Iaf på ett ungefär. Ses!

    SvaraRadera
  2. @Alla, info om terminsavslutningen uppdaterad med tid. :-)

    SvaraRadera
  3. Ok, tack för det! Kan man planera att träning och tävling är klart kl 16 typ då?

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag missar! Nu har jag blivit sjuk igen :( Jag hoppas jag kan komma tillbaka snart!

    SvaraRadera
  5. Kul pass! Och inte heller fel att få en lunch genom att bara lyfta (med) två fingrar ;)

    SvaraRadera
  6. Berätta mer om de där Rock rings! Jag vill också ha, hur hänger man upp dem?

    För övrigt måste jag säga att lunch på McDonalds va ett himla dåligt pris till CrossFitare. Du får laga ihop en riktigt god Paleo-lunch istället!

    SvaraRadera
  7. Faktiskt, vem fan vill ha ett happy meal när man kan trycka i sig en grillad kyckling cave man style! Efterrätt? Pannkakor såklart! :)

    Terese: de har en ögla som man trär igenom, funkar på vilken stång/balk/etc som helst. Men det va inte gulligt hur omöjligt det va, RESPEKT till Daniel Y och Tessi!!

    SvaraRadera