onsdag 15 december 2010

Onsdag, Snygg-Andreas

Glöm inte bort terminsavslutningen som äger rum på lördag med start kl. 14.00. Tävling /träning kommer genomföras. Pris kommer delas ut för bästa prestation samt för bästa kamrat :-)



Som uppvärmning så blir dagens pass "Snygg-Andreas" 2010-09-25

WOD 5RFT

15st deadlifts
12st hang powerclean
9st frontsquats
6st pushpress
= 1 varv, använd skivstång 60kg / 40kg

Ni som tränade på dagens pass var duktiga, vi instruktörer "vikthetsade" lite men det är bara för att vi gillar er. Några av er gapade över mkt och kom nästan hela vägen in i mål!! Friskt vågat hälften vunnet för att använda ett slitet uttryck!

Nåja, tyvärr var ju varken Tessie eller Daniel närvarande på dagens pass men Jonas fick med sig era priser och levererar dem till er :-) Som utlovat blev det McD men ni fick presentkort.
Undrar lite vem och varför man köper presentkort på McD, jag var nöjd över att kunna ge bort presentkort istället för kalla cheeseburgare.

Hoppas att så många som möjligt kommer på lördag på terminsavslutningen och att ni fortsätter träna hos oss när nästa termin drar igång! 22/1 är det öppet hus och terminen börjar den 24/1- 2011.

11 kommentarer:

  1. Åååh vilket grymt pass! Synd bara att min hals inte tillåter träning än, hoppas på att va bra till imorron. Börjar bli tokrastlös efter en vecka utan träning!

    SvaraRadera
  2. Shit grym wod, kommer bli jäkligt bra!

    60 kg = KÖÖÖTTTT!!!

    SvaraRadera
  3. Titta! Världens starkaste tjej! :)! (..alltså på lilla filmen.)
    Jag hoppas jag hinner till passet idag. Allt hänger på trafiken. Kan man ta sig från Solna till Slussen på 15 -20 minuter? Kommer ev några minuter sent.

    SvaraRadera
  4. I love lyft.
    Lyfter inte så tungt än.
    En bit kvar till olympiska höjderna.
    Bit för bit av härlig kamp!

    SvaraRadera
  5. Sassa: jag åker alltid förbi solna på vägen till cf, tar tåget som går antingen 16:51 (framme ca 17:07 om man skyndar sig på centralen) eller senast den som går 16:57 och då är man framme ca 17:13.

    Tips: sitt långt fram, helst längst bak i första vagnen eller längst fram i andra vagnen på de nya tågen så sparar du nån minut i trängseln på blå plattformen som bara har en uppgång numera pga arbeten.

    SvaraRadera
  6. Åk grönt - kom i tid :)15 december 2010 kl. 13:59

    Hmm.. nu när jag läser igen så fattar jag att du frågar om biltrafiken :) Ja, 15-20 min borde inte va några prob från Solna

    SvaraRadera
  7. @Mr Kötta: Tack för tips. Har tyvärr otympliga och lite tunga grejer med mig till uppdraget i Solna, därför bil. Annars ALDRIG bil i innerstan. Världens sämsta ur alla aspekter!

    SvaraRadera
  8. http://www.youtube.com/watch?v=h6oQLMcTGTo

    Lite pushpress teknik... riktigt nyttigt att titta på inför dagens pass. Kommer bli kul:)

    SvaraRadera
  9. Fantastisk kul med sånna videoer på bloggen! Tyvärr har jag inte fått tränat i det siste eftersom jag måste hitta/fixa en plats jag kan bo ASAP, men jag hoppas värkligen att jag får varit med på lördag!!
    Kör hårdt allihopa!

    - Den ena Norsken

    SvaraRadera
  10. Frustrationen och ilskan över att kroppen och hjärnan inte synkar börjar så småningom lägga sig. Är bara att bryta ihop och komma igen... Tror dock att jag ska träna hang power clean-teknik varje dag under terminsuppehållet. Och axelstyrka... ;-)

    Tack Micke för ditt tålamod och ditt pepp! Tack alla för ett (trots allt) som vanligt mycket bra pass!

    SvaraRadera
  11. Tack alla för den otroligt grymma terminen! Ses på lördag!

    SvaraRadera