måndag 20 september 2010

Måndag igen :-)

Då var det dags att starta upp veckan med en WOD på CrossFit Stockholm.
En del riktigt fina thrusters idag.  :-) //Fredrik


WOD: 21-15-9 av 
- Thrusters med 30kg reps 20kg (benböj med axelpress / push press) (30kg / 20kg) 
- Inverterade burpees (från liggandes på rygg, situps/rulla upp till bottenläget på en benböj, fullt utsträckta ben, sätt i händerna i golvet upp till handstående mot väggen, ner på fötter och lägg dig på rygg igen).

Inverterad burpee, startläget längst till vänster, slutläget längst till höger :-)


5 kommentarer:

  1. Låter grymt! Visst är detta som en front squat som övergår i en push press, dvs man går hela vägen ner i en squat med stången?

    Ska på DIF-malmö så kör wod:en på friskis på egen hand, har ca 30 min på mig att cykla från Stadion till Ringen efter matchen, bra uppvärmning :)

    Ses på onsdag, kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Ser ju ut som ett roligt pass. Tyvärr kan jag inte komma. Föreläsning in-planerat i kväll. :(

    SvaraRadera
  3. Kände mig lite snuvad när tiden var slut och man inte hunnit köra klart alla reps... men annars kul som alltid!

    SvaraRadera
  4. Mycket bra idag; skönt flås-jobbigt! Undrar om jag nånsin kommer få in push press tekniken??

    SvaraRadera
  5. Tack alla som hjälpte mig med mina handstands (även om det nu inte blev en riktig en på egen hand -än!)

    SvaraRadera