torsdag 23 september 2010

Torsdag, 3RFT

Välkomna till ett härligt torsdagspass.

WOD: 3 varv av på tid med:

10 stycken utfallssteg med stången ovanför huvudet (30kg / 20kg)
10 stycken T2B (toes to bar, hängandes i stången drar du upp fötterna tills du har tårna i stången)


T2B skall genomföras strikt med fokus på magen och undvik "kipping" eller gung idag eftersom att det är så få ;-)

RESULTAT:
Alla var duktiga och fokuserade på teknik och strikthet. Efter wod:en så blev det mer mage med deadbugs, plankan och lite töjningar :-) //Pär

8 kommentarer:

  1. Bra WOD att bränna av dagens pannkakor, längtar redan! ;)

    SvaraRadera
  2. Hur kommer det sig att det nästan alltid är T2B på torsdagar? ;)

    SvaraRadera
  3. måste vara pannkakorna alltså

    SvaraRadera
  4. @ Maria:
    Torsdagar = ärtsoppa och pannkakor = T2B?!?
    Nä.. så är det givetvis inte, det är ett lyckligt sammanträffande bara :-)

    SvaraRadera
  5. Tack för ett superbra pass. Crossfit är det bästa som hänt mig på länge. Är det bara jag som vill träna hela tiden?

    SvaraRadera
  6. Nä Mia, här är en till... Crossfit skulle ju bara bli ett komplement till övrig träning för mig. Inte börja ta över! Fler timmar på dygnet tack...

    SvaraRadera
  7. Håller med föregående talare: just nu finns ingen roligare träning än CF =D

    SvaraRadera
  8. Håller med samtliga föregående talare. För drygt 2 år sedan tänkte jag ha CF som ett komplement till min kung fu-träning & instruerande, men som Carin säger/befarar så har det helt tagit över. Än så länge tycker jag det inte är något fel på det, i synnerhet som alla som håller på med CF är så trevliga :)

    SvaraRadera