lördag 27 november 2010

Lördag, välkomen till the suck..

WOD: 
Fas 1: Öva på muscle ups
     
Fas2:  12 min amrap
30 T2B (toes to bar)
30 armhävningar
När ni är klara med allt de.. då får ni vila o återhämta :-)


OBS! På lördagen 4/12 så är CF-passet inställt pga fighting läger/kurs.




En liten men tapper skara, både CF1 och CF2 samt en provtränare, började sina pass med en ganska hård uppvärmning. Dagens WOD med teknikträning på muscle up gick riktigt bra. Med Samuel som show boy - 15 år och med extremt bra teknik - provade alla på att pressa upp sig. Roligt att flera i CF1 klarade sina första och korrekta muscle ups. Själva woden med 30 T2B och 30 armhävningar amrap på 12 min genomfördes under mycket stånk. Samuel med sina extremt snabba T2B:s gjorde flest reps. Filmklippet visar CF1 när de kör själva woden.

12 minuter är inte mycket och då båda grupperna är mycket träningsvilliga avslutades båda passen med "kortleken", d.v.s. burpees, squats, armhävningar och sit ups i olika färger och valörer. Någon gång ska vi se till att vi har tid nog att köra igenom hela kortleken :)/Börje

10 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅH! Träna på Muscle ups, fan va skoj! Resten av passet ser också kul ut!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag önskar att jag kunde vara med! Men jag har skadat axeln. Jag som ser fram så emot lördagsträningarna :(
    Ses den 11:e igen då.

    //hon som bara är på CrossFit Sthlm på lördagar

    SvaraRadera
  3. Samuel (15?!)år:
    - har muscle-ups
    - sopar mattan med CF2 i metcons


    Du är grym!

    /Evert

    SvaraRadera
  4. Ja, hatten av för Samuel och för ett bra pass! Härligt att vi fått lägga lite tid på muscle-upsen. Sen var det blandade känslor när Börje drog fram kortleken. Jag är fortfarande tveksam om slumpen gjorde att det blev tre burpee-kort i rad på slutet. ;-)

    /Magnus

    SvaraRadera
  5. Instämmer i berömmet av Samuel. Mycket bra jobbat!
    Magnus: jag kommer aldrig avslöja hur det gick till ;)

    SvaraRadera
  6. Tack för passet Börje, kortleken e alltid kul. Men jag tror nog att du fuskade på slutet....:-D

    SvaraRadera
  7. Det är väl bara fusk om man blir avslöjad eller?! ;-)

    SvaraRadera
  8. Instämmer i berömmet av Samuel!
    Bra att vi övade muscle up, jag är så nära och vill så gärna lyckas.
    Börje, jag gillar "kortleken". Vi måste definitivt köra hela kortleken någon gång! :-)

    SvaraRadera
  9. Fram för fler pass att öva teknik på muscle ups! =) Tack för en jättebra lördagsträning - kul med kortleken; ska jag köra fler gånger....

    SvaraRadera