onsdag 24 november 2010

Onsdag.. härligt igen eller?

Vi bjuder på återigen ett pass som kommer få er att lämna CF-Sthlm på skakiga ben :-)

WOD: 3 varv av:
30 squats
30 jämfota hopp (minst en mattlängd)

Den som är lite vaken och observant känner igen detta pass från den 27 oktober..
Ha som mål att slå tiden ni fick då.

Passet började som vanligt med uppvärmning och efter en genomkörare av bålen så var det dags för WOD:en.
Ni gjorde alla ett bra jobb och hade väldigt bra teknik överlag.

Svävande norrman ;-)
Resultat!!

När alla var klara så hittade Micke på en "extra-kaka till alla".
Det blev sprinter hela längden av salen och en armhävning på minut 1.
2 sprinter och 2 armhävningar minut 2 osv.. pris utlovades till den som klarade sig hela vägen upp till 9min.. som tur för Micke så var det ingen som kom så långt. Men det vara nära!! Bra jobbat allihopa. Sen strechade vi lite och det pratades lite om kommande terminsavslutning/tävlingen/träningen :-)


10 kommentarer:

  1. Minst en mattlängd....men helst mer? :(

    SvaraRadera
  2. skit oxå att jag missade dagens WOD, gillar vad jag läser speciellt sprinten... Kommer i morrn så en repris skulle göra mig glad :)

    SvaraRadera
  3. Förbättrad me tio sekunder sen sist.
    Swisch va det går undan i utvecklingen.
    Men varför känns det i korsryggen efter grodhopp?
    Hoppa fel?
    När ryggen känns blir man alltid lite skraj.
    Men det kanske inte behövs?

    SvaraRadera
  4. tugnt pass! det blev dock utlåvat ett pris till vinnaren på sprinten men jag fick ju ingen :( såg ju cashewnötterna framför mig genom hela sprinten! hehe tack för idag!

    SvaraRadera
  5. Bra pass idag killar, tjejer og instruktører!
    Fikk med meg at det var ønsket litt flere pass med power clean, samt clean & jerk. Det hadde vært kult om vi fikk pass med snatch også, iaf starte med innlærning av tekniken! =D

    SvaraRadera
  6. @Kajsa: Lagom ont är ingen fara.. dumt ont = fundera på hur du har ryggen när du landar. halv flummigt svar men du förstår nog hur jag menar.

    @ Anthony: Priset utlovades väl till den eller de som klarade 9 fulla minuter, jag kan ju ha fel men jag tror inte det ;)
    Fixar nötter till dig på terminstävlingen... :)

    @Jonas: Tar till oss feedbacken på programmeringen, håll koll nu sista veckorna på terminen. Syns snart igen. Träna hårt o vila lagom.

    SvaraRadera
  7. Slutat håll på Anthonys pris!! ;) 100 kr plus nötter till den som klarade 9 fulla minuter, men nötter till den som vann.

    SvaraRadera
  8. Angående pris till vinnaren/Anthony så skyller på jag ålderdom och förvirring men mest på Micke som hade tillgång till nötterna. Han löser säkert det till nästa gång :-)

    Utvärdering av "stödstående på armbåge" (plankan på en armbåge)

    Nedan står uppmätta medelvärde* på 31 män och 44 kvinnor med medelålder på 23år.

    Sidstödstående höger män= 94sek kvinnor = 72sek
    Sidstödstående vänster män = 97 sek kvinnor = 77sek.

    Ni som orkade stå tiden ut stod 90sekunder, bra kämpat. Nya tester kommer att genomföras...

    *Amerikansk studie, McGill, Childs, Libenson från 1999

    SvaraRadera
  9. Mina ben! aiai! Jag tenkte at det var lugnt att "bara" hoppa lite samt köra några squats... Men Jag tok fel... igjen... Lugnt finns inte..
    Svävande norrman känner sig som en norrman med spenst som en saccosäck!

    Tack för et bra pas - igjen! :) Och tack för kakor och allt det där så man är säker på att man blir riktig, riktig slut!

    SvaraRadera
  10. Jag får helt enkelt vika mig för grupptrycket och ordna en påse nötter till nästa onsdag, även om det faktiskt var till den som klarade 9 varv :)

    SvaraRadera