måndag 1 november 2010

Måndag och ny månad, nya träningar :-)

WOD: Styrka idag, viktigt med baslyften. Ger fin styrka till övriga wodar.
Marklyft 5-5-5-5-5
Floorpress 5-5-5-5-5
Förklaring ang 5-5-5-5-5
Tanken är alltså att du värmer upp genom att göra 5:or.. sen när du börjar närma dig en vikt som du har problem att klara 5 reps med så börjar du "räkna" det setet. 
Ex jag börjar med marklyft och gör hela tiden 5 reps... först på 60kg sen 80kg sen 100kg.. det är fortfarande lätt så jag ökar till 120kg.. wow idag är jag stark så jag öar till 140kg och gör fortfarande en lätt 5:a..
Jag lägger på 160kg och gör en 5:a men det är tungt. Då ökar jag till 165kg och gör fortfarande en 5:a med bra teknik och utan fel. Jag lägger på 2.5kg till och prövar på 167.5kg.. det går bra och jag ökar till 170kg men klarar inte av att göra en 5:a utan klarar bara 4 reps. :( Sänker vikten till 165kg igen och klarar av att göra en bra 5:a igen.

Mitt resultat på marklyft 5-5-5-5-5 blir då i kg som följer: 160-165-167.5-170(F)-165.
F inom parantes står för FAIL, jag har försökt på den vikten men inte klarat av det. Lyften som jag gjorde på 60-80-100 osv räknas inte utan är bara uppvärmning. Plätt lätt :-)
//Christopher

"Anthony och Alper passar åt Henke medan han jobbar femman"
"Vilket härligt gäng vi har i CF1, de jobbar hårt och garvar en hel del tillsammans. Det är kul att få vara en del av en sån grupp. /Fredrik"


2 kommentarer:

  1. skoj pass! men jonatahn.... kan inte du visa ett lyft på dina 400kg som du babblar om hela tiden?;) hehe
    domingo

    SvaraRadera
  2. Alltid skoj med tunga lyft, det har jag aldrig pysslat med förut. Mycket att tänka på! Men kanske lite ambitiöst när vi är så många att hinna både ML och FP under samma timme. Nu blev det inte maxat på något...

    SvaraRadera