onsdag 10 november 2010

Onsdag, vad händer nu då.. jobbigt!!

WOD: 7 varv av

7 hangpower clean
7 front squat
7 push press
Lär känna din kropp. Välj en lämplig vikt, den bör vara så tung att du måste vila mellan varven.

Glöm inte bort! Lördagen den 13/11, CROSSFIT-SM i Solna Hallen. Kom och heja fram våra tävlande och alla andra så klart! Vi har öppet på lördag och kör CF1 & CF2 enligt ordinarie schema för de som vill träna själva också!

RESULTAT: 
Lagom tider, dvs ni har kört på en bra vikt! :-)



7 kommentarer:

  1. Dette ser man fram til!! =D

    Looks like the day of the lucky-7 ;)

    SvaraRadera
  2. SM-passen är upplagda!

    http://www.crossfitnordic.se/crossfit-sm-pass-och-ovningskriterier-13120/

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillar dagens pass :-) iaf innan passet ;-) Kör hårt ikväll!!

    Lucky-7 var ett bra namn och det är den som gäller ikväll.

    Det även finns en så kallad Hero-WOD som heter The Seven, den fick sitt namn efter att 7st CIA-anställda dödades av en självmordsbombare. :-(

    "The Seven"

    Seven rounds for time of:
    7 Handstand push-ups
    135 pound Thruster, 7 reps
    7 Knees to elbows
    245 pound Deadlift, 7 reps
    7 Burpees
    7 Kettlebell swings, 2 pood
    7 Pull-ups

    SvaraRadera
  4. Nämen vilket sammanträffande! Imorse körde jag:
    7 RFT of:
    7 Hang power clean
    7 push-ups
    7 Fällkniven

    Helt påhittad av min kära sambo Max för att funka med mina inflammerade knän som inte vill vara med just nu.

    Ha så kul ikväll!

    SvaraRadera
  5. @ Micke, känns som att passen blir roliga och rätt så varierade, det kommer bli jobbigt och svettigt iaf ;-)

    Stort lycka till iaf, och givetvis till Pär V o Jonatan som också ska tävla.

    Ska försöka ta mig dit tidigt trots att jag är så jäkla morgontrött ;-)

    SvaraRadera
  6. Kult pass! Måtte virkelig kjempe på med Lucky-7!
    Kul at vi kjører pass med stång også!

    SvaraRadera
  7. Under terminen som gått, har jag nästan kommit över min totala motvilja att jobba med vikter, nästan. Bra med utmaningar som idag med BARA vikter...+ rolig uppvärmning. Tack för idag.

    SvaraRadera