torsdag 18 november 2010

Torsdag, dubbelt arbete är bra :-)

Inte som vanligt men ändå som vanligt..
Denna wod görs parvis

WOD på tid:
10 squats i stege
100 singel hopp med rep
15 squats i stege
200 singel hopp med rep
10 squats i stege
100 singel hopp med rep
Stege med squats: jag gör en squat, du gör en, jag gör två squats sen gör du 2 squats tills vi når målet t ex 10. 
Singel hoppen gör vi så fort som möjligt samtidigt.




Inte den bästa kvaliteten på kameran som filmar men man kan ana vilka som tränar ;-)


övre bilden CF1 "girl power" undre bilden "koncentration och fokus på uppgiften"
 Dagens pass, alla var duktiga! Tänk på tekniken, rygg, hälar, djup och knän när det gäller squatsen. //Per

16 kommentarer:

  1. Team work triggar! Skönt med benarbete idag, axlarna är DÖDA sen gårdagen...

    SvaraRadera
  2. hahaha Carin!
    Ställdes du inför en skivstång skulle du ändå pressa!
    Men hopprep heaven idag!

    SvaraRadera
  3. Ska jag överraska/tvinga mina elever till detta istället för den där gamla tjatiga yogan??

    SvaraRadera
  4. Tack för två riktigt roliga pass i rad! Är lite ledsen att jag inte har kunnat genomföra dom på centret, utan fått göra dom själv. Längtar lite tills på lördag, då är jag tillbaka :)

    // L

    SvaraRadera
  5. Men åh va Crossfit e bäst!!
    CF love!
    Tack för super bra pass!
    Fantastiska instruktörer!
    Grymma medkämpar!
    TJOHO!!

    SvaraRadera
  6. Roligt pass idag IGEN! Måste passa på att berömma instruktörerna för er stenkoll på våra rörelser. Känns tryggt att ni tillrättavisar så fort tekniken börjar svikta!

    Konstaterade att höstterminen snart är slut och eftersom jag har en benägenhet att allt som ofta tänka på mat och nöjen, så kläckte jag idag idén att gå någonstans efter sista träningen den 16 december för lite energiintag och umgänge? :-)
    Akkurat kom på förslag i tjejernas omklädningsrum som en lämplig samlingsplats, men andra förslag mottages med tacksamhet.

    Vad sägs? Fler som hakar på vårt initiativ till "terminsavslutning"? :-)

    SvaraRadera
  7. Om ni ser någon som går lite konstigt de närmsta dagarna är det sannolikt JAG!! Squating kills me!
    Tack för ett bra pass Per, Börje och Bangladesh-Andreas. Konstigt att det e lite extra kul å köra i team...men så är det :-)

    SvaraRadera
  8. Saknar saknar saknar Alla CrossFit hjältar! Som gör livet enklare framför allt Cf 2.

    Som jag har tränat med dom senast två åren.

    Men in Cf 1 verkar helt galna & är framför allt frälst a i CrossFit.

    Grymt roligt att se er skriva här på denna blog önskar att jag kunde vara en del av den gemenskapen! Ni CF1 - CF2 kämpar mot samma mål.

    Snart så ska kolla på alla nybörjare kanske redan 9 december. Kämpa på.


    Börje Kämpa på du också! Å Börje blir det någon multisport nästa sommar Åre eller Sälen

    SvaraRadera
  9. Mycket roligt pass idag alla!

    Själv kämpar jag på med ett CrossFit Football styrketräningsprogram 4 dagar i veckan och det börjar ge resultat. Körde dagens wod själv idag innan passen. Mycket flåsigt :)

    Så klart blir det multisport nästa sommar :)!

    SvaraRadera
  10. @Martin. Kul att du följer bloggen och skriver lite också. Du är alltid välkommen "hem" igen och träna och snacka lite. Hoppas vi ses snart.

    //Per

    SvaraRadera
  11. (Jeg takker på norsk:) Takk igjen for en veldig bra økt, med dyktige instruktører og en fantastisk gruppe! KJEMPEGØY! (Les: jätte roligt)

    Jag ser verkligen inte fram imot jul-lovet (inte det samma att köra ensam hemma i Norge..), men derimot råder det ingen tvekan om at det blir CrossFit nesta termin också!

    Jag var just på väg att föreslå en social sammankomst, så tummen upp för Malins förslag!

    SvaraRadera
  12. @ALLA: Kolla upp infon längst upp till vänster.. angående tävling/WOD & terminsavslut :-)

    En så kallad After-WOD.. dåligt skämt jag vet..men ändå :-)

    SvaraRadera
  13. Hörni, ni verkar ha det mycket roligare på vardagarna än när jag är där på lördagarna :(

    Jag är i alla fall på för avslutning den 18/12, ska bli kul att träffa alla som inte tränar på lördagar och som jag därmed aldrig träffar...:)

    Ses imorgon, alla lördagstränare!

    SvaraRadera
  14. Jättekul pass under torsdagen! Varierande att få köra i lag - bra =)
    Håller med Thomas; längtar INTE till jullovet =(... Roligt att få se Andreas igen

    SvaraRadera
  15. Tack för ett roligt pass igår! Mina ben tackar också ;-) Idag blir det eget tabatapass med kollegorna på jobbet, 10 stationer med smaskiga övningar!

    Ses på mogondagens pass!
    /Anna

    SvaraRadera
  16. Perfekt ju att slå ihop idéen om att gå ut tillsammans och after-woden lör 18:e.

    Blir det nåt kostseminarium förresten? Många är intresserade.

    Ses imorgon!

    SvaraRadera