torsdag 21 oktober 2010

Torsdag, ouch.. det här blir, roligt?!

WOD:
Del 1, teknik på kipping pullups för CF1 och "death by pullups" för CF2. Den sistnämnda övningen är en pullups den första minuten, två nästa och så vidare. Hur länge kan ni hålla på?

Del 2 (för båda klasserna)
Vila händerna och gör sedan:

30 KBS (kettlebellswing) (24kg / 16kg) 
10 box jumps
20 KBS
20 box jumps
10 KBS
30 box jumps

RESULTAT...
Dagens wod innehöll inte några svåra moment rent tekniskt, och den var kort. Både CF1 och CF2 höll sig mellan ca 4 och 7 minuter vilket är riktigt bra. Som instruktör blev jag glad när Mia och Kajsa sa att mina uppvärmningar är jobbigast. Man kommer ju själv ihåg när man som CF1:a efter ca tre månader började få ett närmast oxliknande hjärta konditionsmässigt sätt. Nästa termin blir det mer av teknik och olympiska lyft och då är det bra att ha en stabil grund att stå på. Efter en teknikgenomgång av Pär om kipping pullups körde vi två och två. Mia gjorde sin första pullup, jag tror det t.o.m. var 2-3 på raken. Stort grattis! CF2 körde samma wod med Johan - the kung fu master - i täten med 15 minuter på death by pullups. Mycket bra!/Börje

9 kommentarer:

  1. dear lord no more boxjumps! :-/

    SvaraRadera
  2. Hail to the pancakes21 oktober 2010 kl. 18:40

    Mia du e kung!

    SvaraRadera
  3. Jag ska alltid äta pannkakor på torsdagar! Tänk att jag gjorde mina första pull ups idag! Om till och med jag kan lära mig nåt nytt så finns det hopp för alla.

    SvaraRadera
  4. Vilket superroligt pass det var idag :)
    Bra jobbat allihop!

    SvaraRadera
  5. Kipping-tekniken smyger sig på en, rätt som det är kan man göra två i rad från noll för en vecka sedan! Målet var fem innan jul. Kanske ska sikta på 10 istället...?

    SvaraRadera
  6. Grattis du också! Klart att du gör tio innan jul. Man har ju sett dina armhävningar.

    SvaraRadera
  7. Åker till Istanbul för fotbollsderby, fenerbahce-GALATASARAY :) men missar lördagens wod :(

    Så kommer köra några tabata-rundor på hotellrummet, finns inget gym så det får räcka. Hittade den här Tabata-timern som är bra att ha om man har laptop men inte Iphone:

    http://tabata.sperker.de/downloads/TabataClock.jar

    SvaraRadera
  8. Kipping-grattis! Fantastiskt!!!

    SvaraRadera